Przeciętny użytkownik Internetu jest online około 7 godzin dziennie, dlatego marketing internetowy to idealny sposób na dotarcie do szerokiego grona klientów. Papierowe ulotki, wizytówki czy nawet bardziej kosztowne rozwiązania, jak billboardy i audycje radiowe odeszły już dawno do lamusa. Wszelkie badania i ankiety przeprowadzane na konsumentach dowodzą, że najskuteczniejszym narzędziem jest właśnie reklama w Internecie.
Biznes stacjonarny a reklama w Internecie
Często zdarza się, że właściciele firm działających wyłącznie stacjonarnie rezygnują z tego narzędzia, mylnie sądząc, że jest ono zarezerwowane wyłącznie sklepom i usługodawcom online. To duży błąd, który niestety pozbawia przedsiębiorców wielu potencjalnych klientów. Przeciętny konsument, poszukując produktu lub usługi, w pierwszej kolejności wpisuje wybraną frazę w wyszukiwarkę Google. Tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron, gdyż z reguły klient bierze pod uwagę jedynie kilka pierwszych wyników, z których finalnie wybiera najdogodniejszą dla siebie ofertę. Należy mieć na uwadze, że w obecnych czasach, mając pod ręką tak potężne narzędzie, jakim jest Internet, rzadko kiedy wypytujemy znajomych czy rodzinę o polecane marki. Reklama w Internecie oraz pozycjonowanie stron są gwarancją skutecznej promocji każdego biznesu, zarówno stacjonarnego, jak i online.
Zasadność stosowania reklamy kontekstowej
Reklama w Internecie – rodzaje
Istnieje wiele sposobów na promocję marki online. Wybór zależy w szczególności od specyfiki przedsiębiorstwa oraz jego możliwości finansowych. Z tych najbardziej przystępnych i uniwersalnych można wymienić reklamę na Facebooku, Google oraz Instagramie. Koszty są niewielkie, a korzyści ogromne. Marketing internetowy dla przedsiębiorstw z większym zapleczem finansowym wygląda już nieco inaczej. Najczęściej wybieraną metodą reklamy w Internecie przez tego typu marki jest zdecydowanie współpraca z influencerami, czyli popularnymi osobami działającymi na platformach społecznościowych. Im bardziej popularny celebryta, tym większe koszty.
Marketing internetowy to obecnie najskuteczniejsze narzędzie promocji. Nie podlega wątpliwości, że umiejętnie przeprowadzona reklama w Internecie to klucz do sukcesu nie tylko przedsiębiorstw online, ale także tych stacjonarnych. Zamiast wydawać pieniądze na tradycyjne środki reklamy, warto zainwestować w bardziej innowacyjne rozwiązania.