Większość marek rezygnuje dzisiaj ze zlecania kampanii marketingowej agencjom marketingowym. Zamiast tego przerzucają oni cały ciężar reklamy na social media. Wykorzystują do tego istniejących już użytkowników na Instagramie, którzy zbudowali sobie przez lata wierne grono followersów czyli innych użytkowników, którzy obserwują ich profil.
Współprace na Instagramie
Osoba, która współpracuje z markami, oczywiście za odpowiednim wynagrodzeniem musi oczywiście posiadać odpowiednie grono użytkowników. Jak więc dokonać tego aby nasz profil stał się atrakcyjny dla potencjalnych marek? Istnieje kilka sposobów aby zyskać nowe grono obserwator.
Oto one:
- Ciekawy content. Treści prezentowane na twoim profilu powinny być ciekawe i nastawione tylko na jeden profil działalności. Jak czytamy na portalu www.realista.pl jest to szczególnie ważne, gdy prowadzimy profil biznesowy na Instagramie. Co więcej jeśli więc prowadzisz profil z modą lub podróżniczy nie mieszaj go z kuchnią lub architekturą wnętrz. Pamiętaj aby zdjęcia lub filmy były wykonane z dobra jakością, nie mogą być rozmazane.
- Odpowiednie znaczniki. Hastag to słowo pod dodanym zdjęciem poprzedzone znakiem „#”, które staje się znacznikiem dla naszej treści. Użytkownik zainteresowany danym hastagiem, poprzez kliknięcie w niego zostaje odesłany do wszystkich treści opatrzonym tym samym słowem. Dzięki temu możemy dotrzeć do użytkowników z drugiego końca świata. Częstym zabiegiem stosowalnym przez użytkowników jest dodawanie hastagów w dwóch językach : ojczystym jak i angielskim, co zwiększa możliwości dotarcia do wielu użytkowników.
- Pokazanie się w innym gronie. Aktywny udział w dyskusjach na innych profilach bądź polubienia innych profili pozwolą na pokazanie się innej grupie użytkowników. Podczas takiego działania należy udzielać się na profilach o tematyce zbliżonej do swojego profilu. W ten sposobów dotrzesz do użytkowników zainteresowanych tą samą tematyką. Poza udzielaniem się aktywnie poprzez komentowanie polecane jest również aktywna obserwacja innych profili i polubienia ich treści w ten sposób użytkownik, którego polubimy odwdzięczy się tym samym.